با حضور استاندار یزد همایش توجیهی زائران بیت الله الحرام برگزار شد

یزدفردا :همایش توجیهی زائران خانه دوست ، روضه نبوی و حریم مقدس ائمه مدفون در بقیع، با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، استاندار ، مدیران کاروانهای زیارتی و عمره گزاران در محل سالن ورزشی  شاهدیه یزد برگزار شد.

 به گزارش یزدفردا براساس اعلام روابط عمومی استانداری یزد،  حجت الاسلام و المسلمین " سید علی قاضی عسکر"  در این مراسم با اشاره به ویژگیهای معنوی مدینه النبی، اظهار داشت: هیچ جای دنیا، خاصیت مدینه که پیکر پاک 6 معصوم را در برگرفته است، ندارد.

وی با تاکید براهمیت والای عبادات در مسجد الحرام، گفت: بر اساس روایات، یک رکعت نماز در مسجد الحرام، ثواب صد هزار رکعت نماز را دارد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، برکات معنوی حج را برشمرد و افزود: معرفت و آگاهانه رفتن، شرط بهره گیری از این برکات است.

قاضی عسکر آمادگی روحی، آمادگی جسمی و تقویت بعد علمی را از ملزومات بهره مندی کامل از حج – به عنوان فرصتی بزرگ برای گام برداشتن به سوی سعادت و تکامل – دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره شرایط شکننده منطقه، تصریح کرد: ناهماهنگی در صدور روادید زائران، به بعثه و یا سازمان حج و زیارت ارتباطی ندارد بلکه کنسولگری عربستان کمی تعلل کرده است که امیدواریم به زودی این مشکلات نیز برطرف شود.

 استاندار یزد نیز در این مراسم به برکات معنوی حج تمتع و عمره اشاره  و بر اهمیت درک اسرار حج تاکید کرد.

"محمد رضا فلاح زاده" اظهار داشت: حجی که ابراهیمی باشد، توأم با اخلاق و عرفان است.

وی همچنین ضرورت و اهمیت برائت از مشرکان  و دشمنان خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)را یاد آور شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا